reklama

Motivácia musí byť vnútorná...

...pretože z vonku nemá takú účinnosť. Ak ide motivácia z nášho vnútorného presvedčenia, budú výsledky našej práce omnoho zreteľnejšie. Mnoho ľudí sa nachádza na neustálom rázcestí a to - buď mám konečne urobiť niečo, aby sa môj život konečne zmenil k lepšiemu, alebo to jednoducho nechám tak, lebo sa mi proste nechce a radšej budem nadávať na okolitý svet aký. je ku mne nehostinný a zlý...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pravdou je, že každý človek má svoju zónu komfortu, ktorú sa mu nechce opustiť a keď už, tak veľmi ťažko a veľmi nerád túto zónu opúšťa.
ALE...sú ľudia,ktorí zámerne svoju zónu komfortu opúšťajú, aby dosiahli svoje vysnívané ciele.
Takým cieľom vôbec nemusí byť niečo veľké. Pre mnohých ľudí je cieľ napríklad vstať skoro ráno o piatej a dokončiť prácu zo včera, či naplánovať si deň ktorý práve začína, aj keď ja som skôr zastáncom plánovania večerného, čiže večer si naplánujem ďalší deň pekne v kľude a bez stresu.
Plánovanie, alebo TimeManagement si podrobnejšie rozoberieme v ďalšom príspevku.

No vráťme sa k motivácii a našej zóne komfortu. Ako tak čítate tieto riadky - skúsili ste porozmýšľať ako ste na tom VY so svojou motiváciou a hlavne zónou komfortu?
Ste človek ktorý aj keď sa mu nechce urobiť to čo má, tak proste vstane z postele a ide na vec nech to už má konečne za sebou, alebo tak, ako väčšina ľudí...nechce sa mi, chcem si ešte pospať, musím urobiť niečo iné, idem si zapáliť, musím si pozrieť e-maily, pokec, facebook a podobne?

Jeden aj druhý postoj je pre človeka úplne normálny a prirodzený, rozdiel v úspešnosti každého človeka je ale v tom vedieť vystúpiť z radu a stať sa tak výnimočným človekom nie len pre seba, ale aj pre ostatných.
Čo sa týka motivácie - to je pekná šibalka. Väčšinou nás totiž motivujú veci, ktoré nám dajú veľmi málo do života, alebo dokonca vôbec nič. My ľudia sme už proste takí.

Takže - drahý čitateľ ako budeš pristupovať k svojej motivácii? Budeš sa venovať veciam, ktoré ti nič nedajú, alebo pôjdeš cielene za svojím? Necháš sa motivovať skôr sebou samým a budeš brať život ako výzvu k niečomu lepšiemu, či budeš radšej len pasívne čakať že sa veci nejako utrasú samé?
Každý človek má nejaké ciele a to krátkodobé a dlhodobé.
Na ich dosiahnutie je ale potrebná motivácia z vnútra. 

Budem veľmi rád, ak som týmto článkom pomohol vystúpiť zo svojej zóny komfortu čo i len jednému človiečikovi, lebo niečo také, ako prekonať tú stagnáciu zakorenenú v našich mysliach si vyžaduje mnohokrát obrovské úsilie a ak sa tak stane život sa začína uberať úplne iným smerom...radosť, láska, zdravie, pokoj, stabilita, život...

Ďakujem že ste mi venovali svoj drahocenný čas. Naozaj si to veľmi vážim.
Buďte zdraví a majte sa úžasne.[/content>

Vladimír Hrončok

Vladimír Hrončok

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Vladimír Hrončok, som na voľnej nohe, snažím sa o dodržiavanie zákonov vesmíru a možno trochu mylne dúfam, že taká bude aj väčšina ľudí okolo mňa. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu